Referenties & ervaringen van onze klanten

 


Wat tevreden klanten over ons schrijven,
een paar reacties ontvangen in de afgelopen maanden ...

We hebben vele mooie reacties mogen ontvangen over de jaren heen, onderstaand slechts een greep uit reviews van de afgelopen maanden.

Uitvaartkist-Online is al actief sinds 2013 en we hebben duizenden kisten mogen leveren aan families die zelf een rol willen in het afscheid van hun geliefden.
Sinds 2019 zijn we ook als online uitvaartontzorger actief. Hoofdzakelijk per telefoon met een goed netwerk aan partners door het gehele land.
Johan Verhofstadt is de man die dag en nacht de telefoon opneemt en u kan ondersteunen met raad en daad.

-------------

"Prima om dit als review te plaatsen, onze dank is nl. 100% oprecht en gemeend"

"We hebben vorige week contact gehad na het bestellen van een uitvaartkist op naam van mevrouw van den D. Mijn vrouw heeft via de chat en telefoon contact met u gehad en u en ik hebben zelf ook een paar keer gebeld.
De reden dat ik u mail, is simpelweg dat we u willen bedanken voor de hulp en steun die u ons geboden heeft in de week die zo moeilijk voor ons was. Zoals u wellicht nog weet, hebben wij de begrafenis helemaal zelf geregeld en uitgevoerd en het was voor ons heel erg prettig om bij u te rade te kunnen gaan en dat u ons met kennis en expertise en met gevoel goede en nuttige adviezen hebt gegeven. We hebben er echt veel steun aan gehad. Dank daarvoor!"

Echtpaar uit Utrecht, November 2021

-------------

"Meer dan eigenlijk afgesproken"

"Mijn eerste contact met Johan was heel goed en hij heeft mij ontzettend goed begeleid. Meer dan eigenlijk afgesproken was. Daar ben ik hem zeer dankbaar voor. En veel persoonlijker dan een grote uitvaartzorg instantie. Als men persoonlijke ontzorging zoekt, dan kan ik Johan zeer aanbevelen."

Lydia M uit Amstelveen, December 2021

-------------


"Een 10 voor klantenservice"

"Heel hartelijk dank voor het persoonlijk komen afleveren van een nieuwe kussensloop (door een foutje bij het strijken had eerste sloop een brandvlek). Gratis! En snel.
Jullie waren dit op geen enkele manier verplicht en ik was al blij geweest als ik een losse sloop had kunnen bestellen.
Dit doet een mens goed. Een 10 voor klantenservice. Plaats dit gerust op jullie website."

Diederick N uit Voorthuizen, September 2021

-------------


"Door het zelf te regelen zijn de kosten prima in de hand te houden"

"Alle tijd voor gesprek of chat. Prima info. Ook met de kist was prima geregeld, net als met uitvaartverzorgers die voor het opbaren e.d. kwamen. Geeft aan waar je aan moet denken en is bereid te helpen als dat nodig is. Door het zelf te regelen zijn de kosten prima in de hand te houden. Alles is gegaan zoals het gewenst was."

Familie uit Luttelgeest, Mei 2021

-------------


"Het was een prettig gevoel dat ik je steeds kon benaderen als ik een vraag had"

"De uitvaart van onze moeder is prima verlopen. Alles klopte, was op tijd. We hebben er bewust een eenvoudige ceremonie van gemaakt, waar iedereen een goed gevoel aan heeft over gehouden. Het was een regenachtige dag maar gedurende de tijd dat wij op Hillig Meer waren was het gelukkig droog.
Hartelijk dank voor je begeleiding. Het was een prettig gevoel dat ik je steeds kon benaderen als ik een vraag had. Alle vragen heb je adequaat beantwoord. We zijn dus tevreden klanten en zullen je aanbevelen bij vrienden en kennissen."

Familie uit Leiden, Juni 2021

-------------


"CHISTANN grafkist-bouwpakketten ook regelmatig naar Australië"

De CHISTANN zelfbouwkist is ook ontdekt in Australië. We verzenden regelmatig bouwpakketten per luchtvracht naar families 'down-under'.
Zie bijvoorbeeld het krantenartikel uit de Sunday Mail:

Robyn Ticehurst uit Adelaide, juli 2021


-------------


"Wij willen wel een lach op jullie gezicht toveren door de bezorging van meneer Jaap"

"Dank jullie wel voor de nette bezorging van de kist!
Wij willen wel een lach op jullie gezicht toveren door de bezorging van meneer Jaap. 
Daar ik ziek ben en nog een kort lijntje heb is er besloten een kist te bestellen zodat wij deze met de kleinkinderen kunnen beschilderen.
Gisterenmiddag werd de kist bezorgd en meneer Jaap stelde zich netjes voor. Meneer Jaap zei me, 'ik kom de kist brengen' waarop ik met mijn grote mond zei, 'die is voor mij!' Meneer Jaap hervatte zich snel met 'euhhh maar er is toch niets aan de hand met u?' Hierna volgde er een leuk gesprek en de uitleg van onze kant hoe het in elkaar zat.
Voor jullie een verhaal erbij dat er ook veel vreugde zit bij verdriet. Wij wilden jullie dit niet onthouden en hebben meteen een warme herinnering van meneer Jaap erbij"

Familie uit Scherpenzeel, maart 2021

-------------

“Alles is goed verlopen én betaalbaar”.

Johan heeft de afspraken gemaakt met het uitvaartcentrum en de rouwvervoerder en mijn wensen doorgegeven. Ik heb zelf onze afscheidscheidsbijeenkomst geleid.
De vragen die ik had werden snel telefonisch/email beantwoord. En inderdaad, een heel wat sympathieker en oprechtere benadering dan bij de grote uitvaart ondernemingen. De grote clubs zijn vooral duur en leveren niet meer service.
Rob F uit Nijmegen, februari 2021

-------------

“Buitengewoon prettig, geen 'zwarte kraaien'.”

Wij hadden de tijd om voor het overlijden van onze moeder al contact te hebben met Johan. Onze wensen begreep hij direct en de offerte was snel binnen.
Toen onze moeder uiteindelijk overleed waren er geen losse eindjes meer en verliep alles heel soepel. De ons toegewezen verzorger Martinus is een buitengewoon vriendelijk en meedenkend persoon die ons uitstekend heeft bijgestaan.
Met op de achtergrond Johan die ons ook met het administratieve gedeelte goed heeft bijgestaan.

Wij hebben helemaal op onze eigen manier afscheid kunnen nemen en dat is voor ons buitengewoon fijn geweest.

Lia H Den Haag, februari 2021

-------------

Heel prettig, hulpvaardig persoon met zeer veel kennis"

Toen ik 's nachts belde na het overlijden van mijn moeder, nam Johan de telefoon op met: 'Dag Arlette', dat gaf mij een goed gevoel!

Johan zegt wat hij doet en doet wat hij zegt en was goed bereikbaar en hielp me via telefoon en mail om de uitvaart zo goed mogelijk te kunnen regelen.

Arlette S uit Zwolle, februari 2021

-------------

"Zeer behulpzaam en vakkundig team"

Als familie wilden we graag de uitvaart zelf organiseren, om het persoonlijk te houden. Hier heeft Johan met zijn team ook echt een bijdrage aangeleverd. Ze zijn zeer behulpzaam, ontzettend fijne begeleiding gehad. Ze denken mee en zijn vakkundig, en alles was zeer snel geregeld.

Nogmaals veel dank voor jullie hulp!

Ahmet M Nijmegen, januari 2021

-------------

Lost probleem op!"

Johan heeft uitstekend werk verricht. De uitvaartbranche is een ondoorzichtige en schimmige wereld met veel verborgen kosten. Dat is erg irritant. Johan helpt je door het doolhof van kosten heen en daar waar het mis gaat schroomt hij niet zijn verantwoordelijkheid te nemen om het op te lossen.

Xandra uit Dieren, januari 2021

-------------

"Zeer behulpzame, snelle inzet bij het regelen van ons afscheid voor mijn moeder"

Wij wilde de uitvaart zelf regelen en dat is gelukt door de inzet van Johan. Hij gaf zeer bruikbare tips, regelde een bepaald onderdeel van het afscheid (afleggen, koeltafel en vervoer) en zorgde ervoor dat wij de juiste papieren gingen aanvragen. Zeer prettig contact! Snel en effectief.

Lenneke uit De Kwakel, januari 2021

-------------

"Johan ontzorgt echt!"

Johan is erg praktisch in een hectische tijd en leid je stap voor stap door alles heen. Hij doet meer dan moet en is erg betrokken.

Barend uit Kekerdom, januari 2021

-------------

"Johan is een betrokken uitvaartonderneming met een menselijk hart"

Ik had voor het overlijden al contact gehad (via mail) met Johan. Hieruit blijkt al z'n betrokkenheid. Na het overlijden van m'n moeder heb ik hem gebeld. We hadden direct een goede klik. Hij heeft mij fantastisch begeleid. Na de dienst ben ik door veel familieleden en vrienden benaderd over Johan. Ook zij waren allemaal lovend.

Martijn uit Apeldoorn, December 2020

-------------

"Perfecte begeleiding in een emotionele en hectische tijd"

In de middag was mijn vader overleden nadat ik hem wekenlang had verzorgt. Diezelfde avond heb ik op internet gezocht hoe een uitvaart te regelen, toen vond ik de site van Uitvaartontzorger. De volgende dag contact opgenomen met Johan en alles geregeld. De familie en ik hebben dit allemaal super positief ervaren, we hebben zoveel als mogelijk alles zelf gedaan en dat gaf ook een heel goed gevoel. Kortom ik kan het iedereen aanraden.

Marc D uit Biddinghuizen, November 2020

-------------

"Regel de uitvaart van je geliefde familielid vooral zelf"

Onlangs heb ik het televisieprogramma Radar met als onderwerp uitvaarten in Nederland bekeken. Tot mijn verbazing zag ik dat niet het meest voor de hand liggende onderwerp werd besproken, namelijk: ‘regel de uitvaart van je geliefde familielid vooral zelf’, want daar word je pas beter van. Het is niet alleen goed voor je portemonnee, maar vooral voor je verwerkingsproces. Zoveel werk is het helemaal niet; je kunt het zo ingewikkeld maken als je behoefte hebt, maar tot in het kleinste detail, kun je alles zelf bepalen. En dat is een vrijheid waarvan ik het idee heb dat de meeste mensen zich wat bewuster van mogen worden (ik vond het bijvoorbeeld fijn om het overlijden zelf aan te geven op het gemeentehuis, iets wat de huisarts nog niet eerder had meegemaakt). Met een heel goed gevoel denk ik terug aan de begeleiding rond het overlijden van mijn lieve moeder. Ik mis haar, maar haar uitvaart heb ik met jouw hulp echt geweldig goed kunnen regelen.

Weet je, Johan, je hebt helemaal niks voor mij ingevuld, maar me op een non-directieve manier geholpen om zelf de uitvaart de vorm te geven die het moest hebben. Zo werd de uitvaart een gebeurtenis die vergelijkbaar met een geboorte gevierd kon worden. Respectvol, zoals het hoort misschien, maar o, zo bijzonder!

Loes uit Schoonhoven, per email in december 2020 (uitvaart in januari 2020)

-------------

"Alles met aandacht goed geregeld, ook in de Corona-tijd"

Omdat het midden in de coronatijd was, april 2020, waren er niet zo veel mogelijkheden voor wat wij eigenlijk hadden gewild. Omdat we toch zo veel mogelijk zelf wilden doen, hadden we eerst een 'doe het zelf kist' bij Johan besteld. Die hebben we, van te voren, ik en mijn dochter, samen in elkaar gezet en beschilderd. Later bleek dat de crematie ook bij hem geregeld kon worden. Johan heeft ons heel persoonlijk begeleid. In zo'n periode bel je een heel aantal keer per dag, hij was altijd bereikbaar en zo konden we het zo persoonlijk mogelijk maken en zo veel mogelijk, binnen de corona regels, zelf doen, zoals de aangifte bij de gemeente. De lijkwagen was prachtig 'vet', de service van halen en brengen van de overledene en vervolgens de kist bij ons thuis was super. Ook op de dag van de crematie was dat fantastisch, Johan bood aan dat de lijkwagen met overledene ons thuis kwam ophalen, zodat we toch nog met een kleine stoet van 5 auto's naar Heteren konden rijden. Inclusief stop bij het verzorgingshuis onderweg. Onderweg naar Heteren hadden we nog tijd om na te denken, precies wat je toch nog even nodig hebt. De chauffeur had van te voren gekeken waar we zouden kunnen stoppen zodat we met de kist het laatste stuk naar het crematorium konden lopen, de kist op een verrijdbare baar. Heteren was ook prima, klein, smaakvol en genoeg voor ons kleine gezelschap. Thuis hebben we koffie gedronken, daar hadden we toch wel behoefte aan, na zo'n dag. Eenvoudig en 'doe het zelf' spreekt mij erg aan. De kosten schelen dan ook aanzienlijk, helemaal in de geest van de overledene in dit geval. Hoe leuk is het dan dat er een 'echt vette lijkwagen' komt, ook dát had de dode erg leuk gevonden! Dank je wel Johan!

Annebert uit Nijmegen, April 2020

-------------